- Sinds: 2015
- Aantal medewerkers: 14
Rutger van de Griendt vertelt:
“We willen bij Convident graag meer zijn dan een digital agency. We staan graag vol in de maatschappij. Dat betekent: liefst wat verder kijken dan je product of dienstverlening. Het is maar een voorbeeld, Groningen is bij uitstek een stad waar mensen naartoe komen om kennis op te doen. Ik vind het dan een verantwoordelijkheid om daar als bedrijf een zinvolle bijdrage aan te leveren. Dat brengen we zelf in de praktijk door bij de Hanzehogeschool groepjes studenten van de opleiding digital marketing te ondersteunen. Iemand van ons is dan als expert beschikbaar als vast aanspreekpunt, als ze ergens mee vastlopen.
Binnen Convident werken we met een vast team van collega’s maar is er veel ruimte om onze kennis over te dragen aan de nieuwe generatie. Zo werken we veel met meewerkstagiaires, afstudeerders maar hebben we ook mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt werkervaringsplekken aangeboden. We kijken altijd of zo iemand een potentiële nieuwe collega is. Inmiddels hebben we meerdere mensen aangenomen via deze route. Verder doneren we aan goede doelen. Ook wel ‘in natura’. Zo ondersteunen we nu Kids United, de voetbalclub voor kinderen met een lichamelijke of geestelijke beperking. Maar ook de businessclub van het Ronald McDonald Huis en recent vrienden van het Martiniziekenhuis.
In ons vak is het de uitdaging om een mooie mix te bereiken van jeugdig enthousiasme en de kennis van ervaren mensen die het allemaal al een keer gelukt is, naar tevredenheid van de klant. Wat ons misschien meteen onderscheidt van andere clubs. Wij draaien al een tijdje mee en weten wat er nodig is om online succesvol te zijn. Dit spreekt vooral de organisaties aan die een iets complexere vraag hebben, denk aan een maatwerk module in de website of ook internationaal gevonden worden.
Kunstmatige Intelligentie (AI) een bedreiging? Zo denk ik er niet over. De vraag is: wordt het een last of misschien ook wel een lust?! In ons vak is het altijd een kwestie van bijblijven. Alleen al om je productiviteit te verbeteren. Dankzij AI werken we straks misschien makkelijker en sneller. En je moet blijven opletten: mensen zijn nu nog helemaal gewend aan Google; wie weet stellen ze ooit alleen nog maar vragen aan ChatGPT. Er is nu ook een Convident TikTok Channel. Ik heb er persoonlijk weinig mee, maar wie weet is dat ooit leading? Het is mooi om te zien dat jongere collega’s hier weer de interesse voor hebben.
Toen ik jong was, dacht ik: als ik eenmaal een flink bedrag verdien, ben ik succesvol. Nu weet ik beter; ik geniet er vooral van om met plezier ergens aan te bouwen. Ergens onderdeel van zijn. Blije klanten, goede partners in mijn netwerk. Een team dat zich veilig voelt bij Convident en een leuke werkplek heeft! Ook al zou ik morgen de Staatsloterij winnen, ik wil door. Ik zou dan de prikkel missen om ook economisch verantwoord te ondernemen. Dat wil zeggen: winst gebruiken om te kunnen investeren. Nadenken of je misschien nóg meer mensen die dat nodig hebben kunt helpen met de structuur van betaald werk en de kick van presteren!”