theFactor.e

‘Klanten zijn onderdeel van ons team’

Een volledig bedrijf omgooien, dát is pas lef. Twee jaar terug zag de directie van theFactor.e dat het anders moest: de traditionele inrichting van het bedrijf en het werkproces werkten niet meer. Medewerkers waren niet blij en theFactor.e werd voor haar klanten meer leverancier dan partner. Tijd voor verandering. Sindsdien is de managementlaag opgeheven en investeert theFactor.e in zelfredzaamheid van collega’s en zelfsturing in teams. De online wereld is een hectische markt. Niet de sterksten of de grootsten zullen overleven maar degenen die zich het meest makkelijk kunnen aanpassen.

theFactor.e gaat eigenzinnig te werk. De online wereld wordt gedomineerd door hypes, buzz woorden en focus op technologie. Techniek maakt wel alles mogelijk maar het is de mens die het verschil maakt. Vanuit haar Groningse nuchterheid stelt theFactor.e mensen centraal: klanten zijn echt onderdeel van teams. Er wordt niets ontwerpen zonder directe betrokkenheid van eindgebruikers! Zo maakt theFactor.e online persoonlijk.

Een bold move, mét een prachtig resultaat; theFactor.e staat op de eerste plek in de Emerce Ranking van middelgrote internetbureaus!

Écht testen
Het viel theFactor.e op dat bedrijven de eindgebruiker te weinig of te laat betrekken bij het testen van online producten. En dat terwijl de meeste dat wel beloven! Bij theFactor.e krijgt de eindgebruiker juist een glansrol toebedeeld. Gebruiksvriendelijkheid en gebruikerservaringen staan daardoor niet alleen in theorie, maar ook in de praktijk centraal. Van begin tot eind worden producten getest door échte gebruikers. Het designproces verloopt zo efficiënter, de producten zijn beter en de klanten veel tevredener.

Interne innovatie
Ook de medewerkers zijn tevredener. De creativiteit en vrijheid zijn toegenomen nu samenwerking, zelfstandigheid en ondernemerschap de toon bepalen. Om kennisuitwisseling en -ontwikkeling te stimuleren biedt theFactor.e volop ruimte aan nieuwe talenten. Daarbij wordt er ook nauw samengewerkt met de Hanzehogeschool en de NHL. Innoveren en grenzen verleggen is echt de dagelijkse praktijk bij theFactor.e.

Deuren sluiten voor klanten
Ook de eigen grenzen mogen er aan geloven, bijvoorbeeld tijdens de jaarlijkse Innovatieweek. theFactor.e sluit dan één week lang haar deuren voor klanten. Alle medewerkers gaan vervolgens in creatief beraad en komen met innovatieve ideeën. Een stemronde volgt om de beste ideeën te kiezen. Een voorbeeld van zo’n idee dat ook werkelijkheid werd is de ‘Billy bus’: een mobiele testlocatie met een gezellige woonkamersfeer. ‘Billy rijdt naar de eindgebruikers toe’, legt Mireille Stomp, Content Strateeg, uit. ‘Zo maken we het voor onze testpersonen en onze opdrachtgevers een stuk gemakkelijker.’

Gezonde groei
Het is voor theFactor.e geen belemmering dat het merendeel van haar grote klanten zich in het Westen bevindt. Digitale middelen zoals Skype en de nuchtere insteek maken het mogelijk om vanuit Groningen relevant en dichtbij alle klanten in de Randstad te zijn. De ambitie om te groeien is zeker aanwezig, doch met enige Groningse gereserveerdheid: ‘Het is niet groeien om het groeien. We willen vooral zorgen dat we relevant zijn in de markt en dat we mooie dingen kunnen maken!’

www.tfe.nl