De verborgen perfectie van FritsJurgens

Een stijlvolle entree maken, dat doe je met een taatsdeur. Dankzij de onzichtbare scharnieren van FritsJurgens, innovatief in de deur verwerkt, zijn er qua toepassing geen beperkingen meer. Zelfs bij een gewicht van 500 kilo zwaaien de taatsdeuren nog gracieus open. Het bedrijf uit Kolham levert de scharnieren aan prestigieuze hotels, kantoren, winkels en luxe woningen. ‘Wij produceren en verkopen het perfecte scharnier voor de perfecte deur: de taatsdeur’, aldus directeur Marko Kamminga.

FritsJurgens gelooft heilig in de tijdloze schoonheid van verborgen perfectie en heeft perfectie tot in detail doorgevoerd. Dat vind je onder andere weerspiegeld in de brochures: die staan vol prachtige sfeerbeelden van interieurs met taatsdeuren. De brochures zijn verpakt in een fraaie vilten hoes. De scharnieren worden verzonden in een stijlvolle zwarte doos.

Oplossingsgericht
‘Onze presentatie en marketing zijn heel belangrijk’, verklaart Kamminga. ‘Voorheen was het qua draagkracht en bouwkundige voorzieningen ingewikkeld een taatsdeur toe te passen. Wij hebben hier een geschikte oplossing voor ontwikkeld. Communicatie hierover richting onze doelgroep is van groot belang.’ Digitale aanwezigheid en internationale beurzen vormen belangrijke communicatiekanalen. De scharnieren zijn wereldwijd in 45 landen verkrijgbaar door samenwerking met dealers en partners en eigen verkooppunten in Italië (Florence) en China (Shanghai).

Wereldleider
FritsJurgens is bijzonder innovatief. Kamminga: ‘Onze klanten dagen ons constant uit, bijvoorbeeld om nog grotere deuren mogelijk te maken.’ Op de R&D afdeling zijn vier man continu bezig het product te testen en te verbeteren. Er is een samenwerking met kennisinstituten als TÜV en SKG ter borging van de kwaliteit en veiligheid. ‘Wij hebben inmiddels wereldwijd een leidende positie verworven in het high-end segment. Die willen we behouden en verder uitbouwen’, besluit Kamminga.

www.fritsjurgens.com