365Werk maakt het helder

“Bij 365Werk is alles transparant”, vertelt directeur en mede-eigenaar Wies van ’t Slot. “De uitzendkracht ziet op de website wat hij bij ons kan verdienen, de opdrachtgever wat hij ons betaalt. Geen schimmige toeslagen en dergelijke, alles helder op onze website.” Dat gecombineerd met een scherp tarief weet de markt te waarderen. Het uitzendbureau groeit elk jaar met 100 procent!

365Werk kan zo’n scherp tarief hanteren doordat ze vrijwel alles digitaal doet. “Inschrijven, urenadministratie, verlonen, enzovoort, alles gebeurt online”, verklaart Van ’t Slot. Uitzendkrachten en inleners hebben hun eigen portals en kunnen daarop alles vinden. De hoogte van de lonen, de kostprijzen, de marges, iedereen mag het weten. Dat maakt het onderhandelen ook stukken makkelijker volgens Van ‘t Slot. Omdat het bureau zo digitaal is, is het ook 365 dagen per jaar bereikbaar. Vandaar de naam.

Persoonlijk
Wat nog wel ‘old school’ gebeurt, is de acquisitie. “Daarvoor moet ik klanten persoonlijk bezoeken en netwerken onderhouden. Het gaat immers om vertrouwen”, zegt Van ’t Slot. Dat ze daarin succesvol is blijkt wel uit het feit dat 3.300 man voor 365Werk aan het werk is. Dat gebeurt vooral in horeca, productie, logistiek, schoonmaak en call centers. Het uitzendbureau is met name actief in de provincie Groningen, maar steeds meer plaatst 365Werk ook mensen in Amsterdam, Utrecht en Zwolle.

Fuck het CV
Is voor veel uitzendbureaus het CV van kandidaten leidend, niet voor Van ’t Slot. “Onze slogan is: ‘Fuck het CV!’”, zegt ze lachend. “Ik hecht niet zoveel waarde aan opleidingen. Bijbaantjes zeggen veel meer over mensen, over hun capaciteiten. Reviews van vorige werkgevers zijn voor mij belangrijk.” Zelf had Van ’t Slot ook tal van bijbanen toen ze jong was. Ook het ondernemerschap kwam al snel aan het oppervlak. “Ik kom van het platteland en toen ik de ‘stap-leeftijd’ had, huurde ik een bus die van dorp naar dorp reed om jongeren naar de disco te brengen.”

www.365werk.nl